Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Ο δρόμος Τύρια-Σιστρούνι σε νέα καθυστέρηση...


Ο δρόμος Τύρια-Σιστρούνι που θα έδινε καλύτερη πρόσβαση στην Εγνατία οδό για την περιοχή της Λάκας Σουλίου και με το δεύτερο τμήμα μέχρι το Θεσπρωτικό και την εθνική οδό Πρέβεζας-Ιωαννίνων...χάθηκε σε βουνά και λαγκάδια. Η νέα καθυστέρηση στην έναρξη κατασκευής είναι δεδομένη, υπάρχει όμως κίνδυνος να χαθεί...Το έργο αποτελεί πεδίον δικαστικής αντιπαράθεσης ανάμεσα στην Περιφέρεια Ηπείρου, ως διάδοχο της Ν.Α Ιωαννίνων, και του αναδόχου που κηρύχτηκε έκπτωτος. Η απόφαση του Εφετείου δεν ικανοποιεί καμιά πλευρά και η διαδικασία έκπτωσης επαναλήφθηκε με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Κι όλα αυτά ενώ το έργο είναι αμφίβολο κατά πόσο θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα «Πίνδος» στο οποίο είναι ενταγμένο με 12.600.000 ευρώ, αφού πρόκειται για εθνικούς πόρους που είναι δυσεύρετοι...

Ζήτησε ...σωστή έκπτωση
Η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Ιωαννίνων, στο οποίο προσέφυγε ο έκπτωτος ανάδοχος ζητώντας αναστολή εφαρμογής της απόφασης και την ακύρωση της, δεν έδωσε άμεση λύση στο πρόβλημα, αφού στάθηκε στο τυπικό της υπόθεσης και όχι στην ουσία. Ουσιαστικά καλεί την Περιφέρεια να τον κηρύξει έκπτωτο με απόφαση της Υπηρεσίας Τεχνικών Έργων της Ενότητας Ιωαννίνων, όπως είναι το ορθό και όχι με απόφαση της πρώην επιτροπής της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, όπως έγινε και προκάλεσε την προσφυγή του έκπτωτου αναδόχου.Με απλά λόγια το Εφετείο ζητά να τηρηθεί η νόμιμη και τυπική διαδικασία έκπτωσης και ήδη αυτό έγινε εκ νέου με την σχετική απόφαση που έλαβε η αρμόδια υπηρεσία και θα πρέπει ήδη να κοινοποιήθηκε στον ενδιαφερόμενο, όμως η πιθανότερη εξέλιξη είναι να επαναληφθεί η προσφυγή στο Εφετείο, αφού προηγηθεί αίτηση θεραπείας από τον ανάδοχο στον αρμόδιο υπουργό.

Νέα καθυστέρηση μηνών
Στην καλύτερη περίπτωση η νέα δικαστική εμπλοκή θα απαιτήσει αρκετούς μήνες για να τελεσιδικήσει και μέχρι τότε η Περιφέρεια δεν μπορεί να αναθέσει το έργο στον δεύτερο μειοδότη ο οποίος ενδιαφέρεται να το αναλάβει και μάλιστα είχε σταλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η προσφυγή του έκπτωτου αναδόχου στο Εφετείο δεν επέτρεψε να γίνει ο έλεγχος και η ανάθεση και ούτε τώρα μπορεί να γίνει...Ο έκπτωτος ανάδοχος έχει κι έναν άλλο λόγο που επιμένει να μείνει στο έργο. Αν η έκπτωση του τελεσφορήσει θα χάσει την εγγύηση συμμετοχής στο διαγωνισμό, περίπου 200.000 ευρώ. Νομική φόρμουλα για να βρεθεί μια λύση δεν υπάρχει και εφόσον η έκπτωση έγινε...κανονικά τώρα αναμένεται η ίδια αντίδραση και το έργο θα παραμένει στα... χαρτιά μέχρι να ληφθεί απόφαση σε δικαστικό επίπεδο, αφού τις αιτήσεις θεραπείας οι υπουργοί συνήθως τις απορρίπτουν σιωπηρά...

Δεν υπέγραφε τη σύμβαση, ανάθεση στον δεύτερο μειοδότη
Ο ανάδοχος, δεν προσέρχονταν να υπογράψει τη σύμβαση με την πρώην Ν.Α επικαλούμενος προβλήματα και ελλείψεις στις μελέτες και απουσία απαλλοτριώσεων, κάτι που η άλλη πλευρά δεν αποδεχόταν, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η έκπτωση του 36% που προσέφερε και η προσκόμιση εγγυητικής επιστολής 2,8 εκ. ευρώ ήταν η αιτία. Μετά από 14 μήνες, από την ανάδειξη του ως μειοδότη, η πρώην Ν.Α τον κήρυξε έκπτωτο πριν από ένα χρόνο περίπου και αφού χάθηκε η ένσταση που κατέθεσε ακολούθησε τη δικαστική οδό με το αποτέλεσμα που περιγράψαμε.Η πρώην νομαρχιακή αυτοδιοίκηση σε σχετική ανακοίνωση που είχε εκδώσει ανέφερε: «Mε ομόφωνη απόφαση η Νομαρχιακή Επιτροπή Προγραμματισμού, Εκτέλεσης Έργων, Εκπόνησης Μελετών και Προμηθειών της Ν.Α Ιωαννίνων, ανέθεσε το έργο της «Βελτίωσης της οδού Τύρια - Σιστρούνι», προϋπολογισμού 12.600.000 ευρώ, στην τεχνική εταιρεία «ΠΡΙΣΜΑ ΔΟΜΗ ΑΤΕ» , με έκπτωση 32,33%. Η απόφαση της Ν.Ε., πάρθηκε μετά την απόφαση έκπτωσης της εταιρείας «Α. ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΗ Α.Τ.Ε.Ε.», η οποία επέδειξε απροθυμία να υπογράψει τη σύμβαση και να εκτελέσει το έργο».

Στο «Πίνδος», αλλά...
Το έργο είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα «Πίνδος» (ΣΑΕ 440) και αφορά τη σύνδεση του νοτίου τμήματος του νομού Ιωαννίνων (και σε συνέχεια με άλλο έργο του νομού Πρέβεζας στο Θεσπρωτικό) με την Εγνατία οδό στον κόμβο Τύριας. Αν θα διατεθούν τα χρήματα, αφού εθνικοί πόροι δεν υπάρχουν, είναι ερώτημα προς απάντηση, όταν έρθει η ώρα να ξεκινήσει (αν και εφόσον δηλαδή) ή θα μπορέσει η Περιφέρεια να το εντάξει στο ΕΣΠΑ.Το έργο έχει παρελθόν. Δημοπρατήθηκε, αφού η σύνταξη των μελετών πέρασε από...χίλια κύματα (και χρειάστηκαν και πρόσθετες γεωτεχνικές-γεωλογικές μελέτες), τον Ιούνιο του 2009 με μεγάλη συμμετοχή εργοληπτικών εταιρειών. Το τμήμα που θα κατασκευαστεί με το έργο έχει μήκος 14, 5 χιλιόμετρα, το πλάτος του φτάνει τα 8,5 μέτρα, ενώ περιλαμβάνει πάρα πολλά τεχνικά. Το υπόλοιπο της σύνδεσης στο νομό Πρέβεζας βρίσκεται σε επίπεδο μελέτης και αναζητείται πηγή χρηματοδότησης.

ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου