Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

Μειωμένη αστυνόμευση, περισσότερα τροχαία

Μόνο ικανοποιητική δεν είναι η απόδοση των τμημάτων Τροχαίας της Πρέβεζας και της Θεσπρωτίας, σύμφωνα με έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης που χθες είδε το φως της δημοσιότητας αναφορικά με τις περιοχές εκείνες που έχουν πρόβλημα ατυχημάτων και αρκετών θυμάτων στην άσφαλτο.
Η έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης έγινε βάσει των σχετικών στατιστικών στοιχείων της Τροχαίας για το 2010 και παρουσιάστηκε χθες στην εφημερίδα «Το Βήμα».
Η έρευνα έχει τίτλο «Τροχαία αστυνόμευση και οδική ασφάλεια και μέσα από αυτή αποδεικνύεται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο και με βάση πάντα τα στατιστικά στοιχεία, πως αφενός η μείωση της αστυνόμευσης οδηγεί σε περισσότερα τροχαία και αφετέρου πως 16 νομοί στην Ελλάδα μεταξύ των οποίων η Θεσπρωτία και η Πρέβεζα αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα ατυχημάτων.
Μέσα από την έρευνα αποδεικνύεται και μετά τη μελέτη των στοιχείων, πως όπου βεβαιώνονται ελάχιστες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σημειώνονται και πολλά τροχαία ατυχήματα, ενώ όπου ο αριθμός των παραβάσεων είναι υψηλός μειώνονται τα ατυχήματα.
Οι νομοί αυτοί, κατά την έρευνα, όπου κατεγράφησαν πολλά τροχαία ατυχήματα και λίγες παραβάσεις είναι οι: Θεσσαλονίκης, Δωδεκανήσου, Έβρου, Εύβοιας, Ζακύνθου, Ημαθίας, Θεσπρωτίας, Καβάλας, Καρδίτσας, Κυκλάδων, Λακωνίας, Μεσσηνίας, Πρέβεζας, Φθιώτιδας, Φωκίδας και Χανίων.

Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα στις παραπάνω περιοχές η αυξημένη αστυνόμευση όποτε αυτή υπήρξε δεν έχει φέρει αποτελέσματα και έτσι κρίνονται αναγκαίες άλλες λύσεις, όπως βελτίωση του οδικού δικτύου, της κυκλοφοριακής αγωγής, αλλά και εφαρμογή ειδικών μελετών από συγκοινωνιολόγους.

Ένα ακόμη στοιχείο που έχει να κάνει με την Ήπειρο και προκύπτει από την έρευνα, είναι το γεγονός πως κανένας από τους τέσσερις νομούς δεν εμφανίζεται στην κατηγορία των νομών με τα λιγότερα ατυχήματα στη χώρα, και πολλές βεβαιώσεις παραβάσεων του ΚΟΚ.
Χαρακτηριστικά σημειώνουμε, πως οι νομοί με τα λιγότερα ατυχήματα είναι ο Νομός Κιλκίς, ο Νομός Λασιθίου και οι Νομοί Πέλλας, Πιερίας, Ρεθύμνου, Σερρών, Φλώρινας και Χίου.
Ακόμη ένα στοιχείο που αφορά την ευρύτερη περιοχή και όχι μόνο την Ήπειρο είναι και το γεγονός πως ο νομός Αιτωλοακαρνανίας ανήκει σε αυτούς που παρουσιάζονται πολλά ατυχήματα, κάτι που για μία ακόμη φορά αποδεικνύει πως γενικότερα το οδικό δίκτυο μετά το νομό Ιωαννίνων και προς Πρέβεζα, Άρτα και Αγρίνιο είναι από τα πλέον επικίνδυνα.
Στην έρευνα παρουσιάζεται και μία ακόμη κατηγορία. Αυτή που αφορά τους νομούς όπου εμφανίζονται λίγα ατυχήματα, αλλά και λίγες παραβάσεις. Οι περιοχές αυτές, όπου ανήκε ο Νομός Ιωαννίνων και ο Νομός Άρτας, εντάσσονται στην κατηγορία «χαμηλής επικινδυνότητας», όπου σύμφωνα με την έρευνα δεν απαιτείται κατανάλωση πόρων και αστυνομικών δυνάμεων για βελτίωση της κατάστασης, γεγονός που από πολλούς μπορεί και να αμφισβητηθεί, κυρίως λόγω της γνωστής επικινδυνότητας του εθνικού οδικού δικτύου από τα Γιάννινα μέχρι την Άρτα.
Στοιχεία που σοκάρουν
Όπως επισημαίνεται, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, «καθημερινά χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο περίπου 3.500 άτομα, δηλαδή 1,3 εκατομμύρια νεκροί ετησίως, με αυξητικές τάσεις ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες ασιατικές χώρες (Κίνα, Ινδία κλπ.), καθώς και στις πρώην ανατολικές χώρες (Ρωσία, Ουκρανία κλπ.). Αν δεν ληφθούν μέτρα το 2030 εκτιμάται ότι οι ετήσιες απώλειες θα φθάσουν τα 2,4 εκατομμύρια».
Όπως αναφέρεται στα συμπεράσματα «το 2010 οι επιδόσεις της χώρας μας συνολικά στην οδική ασφάλεια κρίνονται αρνητικές. Αναμενόταν καλύτερα αποτελέσματα, δεδομένης της μείωσης της κυκλοφορίας των οχημάτων λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων και της οικονομικής κρίσης. Επίσης διαπιστώθηκε μείωση της αστυνόμευσης πανελλαδικά».
Παράλληλα οι ερευνητές σημειώνουν πως θα πρέπει να ληφθούν δραστικότερα μέτρα αστυνόμευσης και αύξηση της αστυνομικής παρουσίας σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα. «Οι αστυνομικοί να είναι αυστηρότεροι με τους οδηγούς και τα όρια ανεκτικότητας να είναι μηδενικά. Πρέπει να ενισχυθεί το ανθρώπινο δυναμικό των υπηρεσιών τροχαίας, να γίνει ποιοτική αναβάθμιση του προσωπικού και να δοθούν κίνητρα για αποδοτικότερη εργασία», λένε χαρακτηριστικά.
Στις προτάσεις αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι το μέτρο της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων για την ανανέωση του στόλου και την κυκλοφορία ασφαλέστερων οχημάτων θα βοηθήσει πολύ, αλλά πρέπει να επεκταθεί και στα ελαφρά φορτηγά και τα αγροτικά. Ακόμη «οι ασφαλιστικές εταιρείες εξακολουθούν να μην συμμετέχουν ενεργά στις προσπάθειες μείωσης των ατυχημάτων και γενικότερα της πρόληψης. Η δραστηριοποίησή τους προς την κατεύθυνση αυτή θα βοηθούσε σημαντικά, τόσο το κοινωνικό σύνολο, αλλά και τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρίες».

Επιμέλεια Βασίλης Λούπας
http://www.anex.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου